C. J. Daughtery "Dziedzictwo"

15 Comments
INFORMACJE:
Data premiery: 25 września 2013
Wydawnictwo: Otwarte
Seria: Wybrani tom 2
Ilość stron: 440
Czas czytania: 2 dni


Jestem sporą wielbicielką książek, których akcja ma miejsce w szkołach z internatem. Dużą przyjemność sprawiała mi "Akademia Wampirów", "Harry Potter" i "Private". Każda z nich ma w sobie coś specjalnego, ta oryginalna atmosfera, sekrety i elitarność. "Wybrani" zachęcili mnie Cimmerią, to tajemnicze miejsce oczarowało mnie, przez co z chęcią sięgnęłam po kolejny tom sagi czyli "Dziedzictwo". Ponownie spotkałam się z Allie i wzięłam się za rozwiązywanie zagadek Akademii. 

Allie dowiaduje się od swoich rodziców ważnych faktów dotyczących swojej rodziny. okazuje się, że jest dziedziczką fortuny - wszystko było przed nią skrzętnie ukrywane. W tym samym czasie główna bohaterka zostaje zaatakowana i zmuszona do ucieczki przez mężczyzn w czarnych garniturach. Okazuje się, że jest kimś ważnym w  świecie sfer wyższych, jak i również dla Nathaniela - głównego wroga Cimmerii. Nad Akademią zawisły ciemne chmury. pośród murów ukrywa się szpieg, wszyscy są w niebezpieczeństwie. Allie trafia do Nocnej Szkoły - elitarnej zbiorowości w szkole. Czy poradzi sobie z ciężkimi zadaniami jakie ją czekają? 

Jeśli chodzi o zawiłe życie miłosne Allie, w "Dziedzictwie" wszystko ponownie się rozpada i powoli składa. Jej związek z Carterem zostanie wystawiony na ciężką próbę, która narusza ich prywatność i podważa zaufanie. Czy para to przetrwa? Do tego inny chłopak kręci się wokół Allie. Przyznam,  że trochę mnie irytował wątek romantyczny, lecz moje uwielbienie do jednego z bohaterów przyćmiło wszystko inne. Wybrałam swój "team" i mam nadzieję, że wszystko ułoży się po mojej myśli. 

"Dziedzictwo" jest bardzo dobrą kontynuacją, dzięki której jeszcze bardziej zagłębiamy się w historię Allie. Cimmeria jest pełna tajemnic, a mury tej szkoły skrywają więcej niż się z początku wydaje. Pierwszy tom pt. "Wybrani" czytałam po nocach, ponieważ nie mogłam się od niej oderwać, z drugim było to samo. Naprawdę wciąga. To książka nie tylko dla młodzieży, wydaje mi się, że starsi czytelnicy znajdą w niej coś dla siebie - szczególnie fani zagadek. Jedyne co mogę zrobić to polecić "Dziedzictwo". 

Ocena: 8/10

Zapraszam do lektury recenzji "Wybranych" - klik!


You may also like

15 komentarzy:

  1. Czytałam sporo sprzecznych opinii na temat tej serii i sama już nie wiem, czy się za nią zabierać. Po Twojej recenzji chyba jednak dam jej szansę ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham tę serię :3
    Powiem Ci, że ja po lekturze "Dziedzictwa" mam mieszane uczucia co do tego, który "team" popieram, i do którego należę. Chociaż chyba bardziej skłaniam się ku Sylvainowi :3
    No cóż, przede mną jeszcze "Zagrożeni", co do których mam wielkie nadzieje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzy części czekają na półce :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię całą serię. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi ''Dziedzictwo'' nie przypadło do gustu, jednak mam nadzieję, że ''Zagrożeni'' wypadną lepiej :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę wreszcie sięgnąć po tę serię

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż wstyd się przyznawać, że pierwszy tom leży i się kurzy na mojej półce nieprzeczytany... Muszę go w końcu przeczytać, żeby poznać jak najszybciej całą serię! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszego tomu jeszcze nie czytałam, ale mam w planach, bo dużo fajnych rzeczy słyszałam o tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Różne opinie krążą o tej serii. Jedne złe, drugie dobre... Sama posiadam wszystkie tomy, więc przekonam się co i jak ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cała seria ciągle przede mną, ale jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  11. A na mnie na półce już czeka, tak nieco dziwnie, pierwszy i trzeci tom serii:) I przyznam, że po przeczytaniu recenzji, jeszcze bardziej zachęciłaś mnie do lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niedługo dojdzie do mnie paczka z tą serią. Zapowiada się ciekawie. Zapraszam do mnie http://ksiazkibrunetki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. wybrani przeczytani - czas na dziedzictwo :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Drugi tom jest taki sobie, zdecydowanie lepszy jest 3 tom i o wiele lepsza okładka;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Drugi tom był okej, ale o wiele bardziej podoba mi się trzeci tom "Zagrożeni". :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.