"True Detective" (2014)

0 Comments
INFORMACJE:
Twórca: Nic Pizzolatto
Gatunek: Dramat, Kryminał
Odcinki: 8

Jeśli znacie mnie trochę lepiej, zdajecie sobie sprawę, że nieszczególnie przepadam za oglądaniem filmów. Szczególnie nie podoba mi się wizja spędzania dwóch, trzech godzin na bezsensownym wgapianiu się w ekran. Szybko się męczę i nudzę. Jednak całkowicie inaczej podchodzę do seriali. Przyznam, że mam lekką manię jeśli chodzi o niektóre z nich np. Pretty Little Liars, Grey's Anatomy, Bones, czy Friends, a także wiele, wiele innych. Jednak ostatnio zaznajomiłam się z jeszcze jednym tytułem, który ulokował się w pierwszej trójce moich ulubionych seriali. Mowa o "True Detective" u nas po prostu "Detektyw". 


Główny wątek tyczy się śledztwa w sprawie brutalnego morderstwa, być może nawet ich serii. Pierwsze ciało odkryto w 95', jednak szybko ukazuje się, że morderca działał już wcześniej. Ciało młodej kobiety zostaje odnalezione w bardzo dziwnych okolicznościach. Martin i jego partner Rust pracują nad tą sprawą. Jednak, czy uda im się rozwikłać tak zawiłą zagadkę? Okazuje się, że wszystko jest jeszcze bardziej skomplikowane, niż się wydaje.


Atmosfera w "True Detective" jest ciężka i mroczna. Wiele scen ukazuje akty seksualne, narkotyki, alkohol, zabójstwa. Trzeba przyznać, że serial jest mocny. Wszystko w nim przesiąka brutalnością. Główni bohaterowie są antybohaterami, każdy z nim ma jakieś trupy w szafie, wręcz wiele trupów. Obsada jest niczego sobie, aktorzy idealnie pasują do swoich roli, ich gra aktorska zwala z nóg.


Bardzo podobały mi się retrospekcje. Bohaterowie są przesłuchiwani przez policję w sprawie sprzed kilku lat. Dzięki temu widzimy jak postacie się zmieniły. Staramy się dowiedzieć o co w tym wszystkich chodzi. Często oglądałam po dwa odcinki pod rząd, ponieważ nie mogłam się doczekać kolejnego. Chciałam jak najszybciej rozwiązać zagadkę i odnaleźć mordercę. 


"True Detective" to jeden z najlepszych seriali jakie kiedykolwiek oglądałam. Nie mogę się doczekać drugiego sezony. Z pełną szczerością polecam i uwierzcie mi na słowo, że warto.

Ocena: 10/10





You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.